王府学子在行动 | 桥接科技之光,温暖夕阳人生

随着现代科技发展,绝大部分老年人已经与年轻人基于手机,电脑和网络的生活方式脱节,同时也因为不会使用各种通讯设备,与亲人联系越来越少。为了让爷爷奶奶们跟上时代的步伐,让他们也体验现代科技给生活带来的便捷,2017年12月9日,北京王府学校学生会社践部带领6位同学来到北七家汇晨老年社区,为爷爷奶奶们讲解智能手机的基本操作。

 

On December 5th, six students from the Social Practice Department of the BRS Students’ Union visited the Hui Chen Retirement Community. There they taught the elderly residents the basic operation of smart-phones. This aim was to help the elderly keep pace with developing technology and promote an understanding of young people’s lifestyles. Both the elderly and our students were enthusiastic. The service at Hui Chen Retirement Community would also be held regularly.

 

 

▲北七家汇晨老年社区

 

本次活动报名参加的老人共计13人,爷爷奶奶们对王府学生们的到访表现出了极大的热情,每个人还自带了笔记本记笔记。

 

 

 

▲王府的学生们在为老人们讲解智能手机的使用

 

讲解和指导操作的每位同学也都尽职尽责耐心地解答爷爷奶奶们问题。其中一位奶奶在结束后拉着义工的手夸赞了许久说:“我们啊,人老了什么都记不住!你们一定得多来,一遍一遍反复地给我们讲!”她甚至觉得两周一次活动频率太小。

 

▲社区的老人们认真填写问卷

 

有了这次活动的经验,我们相信养老院义工项目会越来越成功。爷爷奶奶们填写了问卷,从下次活动开始会根据需求选择演讲的主题。

 

 

有意向参加下次活动的同学请扫下方二维码,长按联系我们。

 

(文、摄影|高一二班 袁家宁)