37个烧脑创意,让想象力“燃”起来 |北京王府校区第四届科学节开幕

On April 1, 2018, BRS’s 4th Annual Science Fair transformed the school’s gym into an extravaganza of widely-praised and remarkable natural science experiments and projects.  Senior-high and junior-high students exhibited 37 projects to a community of teachers, fellow students and staff, showcasing a wide breadth of topics.  The levels of creativity and diversity among these topics are impressive and include hydroponic fruits and vegetables, an unmanned aerial vehicle and hydraulic excavator, as well as an in-depth comparative study of drug resistance of Chinese and western medicine, Part 2.  Part 1 debuted at the previous Science Fair and was so well received that further research and exhibition was encouraged. The 4th Annual BRS Science Fair will remain open from April 2 thru April 4 and is now in the Qingzheng Calligraphy & Painting Institute, where all BRS teachers and students are encouraged to visit and vote for their favorite projects.

2018年4月1日,北京王府校区第四届科学节在春意盎然中开幕。全体初、高中师生齐聚风雨操场,共庆王府科学盛典开幕。

北京王府校区第四届科学节开幕,校长王广发发表演讲

会上,我校校长王广发表示,创新发展是一个国家、一个企业的生存基础。保持创新思维也是每一位学生获得持续进步的引擎。他高度赞赏了同学们丰富的想象力和实践动手能力。

在随后举行的成果展览会上,“发哥”兴趣盎然地观看了学生们亲手制作的展板,仔细聆听他们对各自研究项目的讲解。

科学节成果展

此次科学节一共展出了37个学生自然学科实验项目。天上飞的无人机,水里的微生物,地上爬的动物……均没能逃过学生们想象力的捕捉。

水培果蔬项目里培植的绿色蔬菜和高大植物,给现场带来一片勃勃生机;衔接上届科学节项目的中西药成分抗药性比较(part 2)研究,直观展现了实验室的菌株培养状况;由厚纸板和注射器制作的液压挖掘机,能灵活地随气压转变完成挖掘动作,趣味十足;高大上的无人机项目,也被同学们带入这小小科学实践课堂;通过对红树林功能及其生态系统的研究,同学们再一次聚焦生态环保的话题……现场的每一个项目都倾注了导师和学生们的辛勤汗水和对科技锲而不舍的探索,向大家展现了自然界的广博奥秘。

现场除了展出这些精心制作的科学探究项目,还展出了本届科学节征集的logo作品。或简或繁,表达着王府的孩子们对科学的理解、对活动的热情。

此外,作为北京王府学校第四届科学节的主办方,学术委员会还请来了北京邮电大学俞俊生教授,为同学了做了一场关于科技创新人类生活的演讲。俞教授深刻分析了科技发展和制度变化对人类生活的影响。

我校校长王广发(右二)与北京邮电大学俞俊生教授(左二)

据悉,科学节成果展会在接下来的4月2日-4月4日,于清正书画院持续对外开放。欢迎广大师生前来参观,为自己喜欢的项目投上宝贵的一票。

(文|张全新 图|苏煜岚 翻译|翟静)