探究王府MYP课堂 | 用有限资源 做无限创意

2018年1月,北京王府学校获得国际文凭组织授权,正式成为IB世界学校,并为高中阶段学生提供IB大学预科项目的课程。同时,北京王府外国语学校是IB小学项目及IB中学项目候选学校,正在为IB PYP项目以及IB MYP项目授权做准备,各种创意探究课堂在王府初中兴起,为学生带来丰富的学习体验与实践。

In January, 2018, Beijing Royal School achieved a significant milestone by becoming officially accredited as an IBDP authorized world school.  At the IBDP curriculum level, a wide range of subjects will now be made available for BRS’s senior high students.  At the same time, Beijing Royal Foreign Language School’s two divisions (primary and junior high) are IB candidate schools and are actively pursuing IB PYP and IB MYP verification.  BRFLS is actively engaging students now in creative, inquiry-based courses which focus on the dynamic combination of knowledge, skills and critical thinking necessary to nurture global learners and thinkers.  At BRS, we say, “IB all the way!”

设计学科是IB课程(International Baccalaureate)八大学科中重要的一个科目。初中的项目设计课, 目的在于挑战学生的实践能力、创新能力、以及解决问题的能力。基于这个考虑,我们会经常让学生利用手中有限的资源,自己创造作品。在这个过程中,不仅锻炼了他们的创新能力,也培养了他们自己动手的意识。在面对独立生活时,这些是不可或缺的才能。

下面就让我们欣赏一下初中的设计课介绍,以及各年级同学在第一学期的设计成果。

王府学生MYP课堂上用废纸板制作创意作品,变废为宝

学生用旧牛仔制作的收纳袋

用废旧纸板做的精美小木屋

用彩纸做的多用笔筒

用废旧纸板做猫窝

用旧报纸做的收纳盒

用小木棍做的房屋收纳箱

废纸板和布料制作的首饰盒

 

(文|张鎏鑫    图|苏煜岚    翻译|翟静)